Łączna liczba wyświetleń

piątek, 12 czerwca 2015

Porsche Cayenne

http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/18/3395/45575032/large-img-195-6964922245820074989.jpg
Maff Muron Porsche Cayenne
Porsche Cayenne − średniej wielkości osobowy samochód sportowo-użytkowy produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2002 roku. Model ten technicznie jest spokrewniony z Volkswagenem Touaregiem. Pierwszy samochód Porsche z silnikiem V8 od 1995 roku, kiedy zaprzestano produkcji Porsche 928. Najlepiej sprzedający się pojazd marki w Ameryce Północnej. Obecnie na rynku dostępna jest II generacja modelu.
Porsche Cayenne I przed face liftingiem 2002 - 2010
Porsche Cayenne powstało w wyniku kooperacji z Grupą Volkswagena, w której Porsche posiada większościowe udziały, w ramach wspólnego dodania do swoich ofert luksusowych aut sportowo-użytkowych. Volkswagen użyczył platformy E, na której powstał Volkswagen Touareg, zaś przedłużona wersja tejże płyty posłużyła firmie Audi będącej także w kooperacji z Grupą Volkswagena do stworzenia Audi Q7. Koncepcja auta jak i nadwozie budzą wśród miłośników spore kontrowersje.

Samochód I generacji zaprezentowano w 2002 roku. Początkowo auto było oferowane jedynie w dwóch wersjach: Cayenne S z silnikiem V8 po pojemności 4,5 l i mocy 340 KM oraz wersja z turbodoładowaniem Cayenne Turbo o mocy 450 KM. Pod koniec 2003 roku do gamy dołączyła podstawowa jednostka napędowa pochodząca od Volkswagena, mianowicie 3.2 VR6 o mocy 250 KM. W 2006 roku została zaprezentowana topowa wersja Cayenne, mianowicie Turbo S o mocy 521 KM. Cayenne zostało poddane face liftingowi w 2007 roku. Zmianom uległo nadwozie oraz gama silników. Wszystkie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa, więcej mocy oraz zużywają mniej paliwa. Podstawowa jednostka miała od tego momentu pojemność 3,6 l i moc 290 KM, natomiast w wersjach S i Turbo pojemność została zwiększona do 4,8 l, natomiast moc wynosiła odpowiednio 385 i 500 KM. Na początku 2008 roku została wprowadzona odmiana Cayenne GTS, która miała wypełnić lukę pomiędzy wersją S a Turbo. Jej silnik o pojemności 4,8 l dysponuje mocą 405 KM oraz momentem obrotowym 500 Nm (takim samym jak Cayenne S). GTS wyposażona jest między innymi w pakiet stylistyczny Turbo. Nowa jednostka Cayenne Turbo S została wprowadzona do oferty w sierpniu 2008 roku, silnik ma pojemność 4,8 l i moc 550 KM oraz 750 Nm momentu obrotowego. Od lutego 2009 roku Cayenne oferowane było z silnikiem diesla. Od początku Cayenne standardowo wyposażono w szereg układów kontroli i stabilizacji jazdy oraz pneumatyczne, regulowane, 5-cio stopniowe zawieszenie (prześwit od 157mm do 273mm) wraz z układem PASM - systemem elektronicznej kontroli sił tłumienia amortyzatorów.
Porsche Cayenne I po face liftingu
Porsche Cayenne I po face liftingu
Porsche Cayenne I po face liftingu w wersji Transsyberia
Porsche Cayenne II
Porsche Cayenne II od 2010
Porsche Cayenne II zostało zaprezentowane w 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Samochód podobnie jak pierwsza generacja powstał na tej samej płycie podłogowej co II generacja Volkswagena Touarega.
Samochód oferowany jest w pięciu wersjach silnikowych. Dostępne są trzy jednostki benzynowe, jeden silnik diesla oraz wersja hybrydowa z silnikiem benzynowym o mocy 333 KM wspieranym przez 47-konny silnik elektryczny. Napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej (tylko silnik 3.6) lub 8-biegowej skrzyni automatycznej Tiptronic S.
W lipcu 2014 roku model Cayenne został poddany delikatnemu liftingowi. Zmiany objęły głównie kształt zderzaków (większe wloty powietrza) oraz pokrywy maski, tylną klapę, oraz reflektory biksenonowe wraz z czterpounktowym oświetleniem LED od jazdy dziennej (standardowo montowane w modelu bazowym i S). W wersji Turbo oświetlenie LED-owej standardowo wyposażone jest w system Porsche Dynamic Light System (PDLS). Końcówki układu wydechowego wbudowano w tylny zderzak. We wnętrzu pojazdu zmieniono m.in. wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami zmiany biegów. Benzynowy silnik V8 o pojemności 4.8 l zastąpiony został nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 3.6 l. Nowa jednostka rozwija moc 420 KM i maksymalny moment obrotowy 550 Nm. Cayenne w tej odmianie rozpędza się do 100 km/h w 5,5 s (o 0,4 s szybciej niż w przypadku starego V8) i osiąga prędkość maksymalną 259 km/h. Wraz z modernizacją pojazdu wprowadzono na rynek wersję S E-Hybrid, która wyposażona jest w możliwość ładowania akumulatorów z gniazdka (plug-in). Pojazd został wyposażony w litowo-jonowy akumulator trakcyjny 10,9 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia zasięg od 18 do 36 km. W stosunku do poprzednika - odmiany S Hybrid; zwiększono moc silnika elektrycznego z 47 do 95 KM, który współpracuje z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3 l i mocy 333 KM. Łączna moc obu układów wynosi 416 KM.
W listopadzie 2014 roku Porsche zaprezentowało odświeżony model Cayenne GTS. Auto ma zapożyczony z modelu Cayenne Turbo pas przedni z dużymi wlotami powietrza, poszerzone nadkola i progi oraz 20-calowe felgi RS Spyder. Pod maską pracuje podwójnie doładowany silnik w układzie V6, pojemności 3.6 l i mocy 440 KM i 600 Nm. Samochód osiąga setkę w 5,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 262 km/h.
W styczniu 2015 roku, na salonie w Detroit, Porsche zaprezentowało odświeżony topowy model - Cayenne Turbo S. Samochód napędzany jest zmodyfikowanym silnikiem V8 o pojemności 4,8 l. Jednostka rozwija 570 KM i aż 800 Nm (o 20 KM i 50 Nm więcej od poprzednika). Dzięki temu sprint do 100 km/h zajmuje autu 4,1 s. (o 0,4 s. szybciej niż do tej pory). Po raz pierwszy w historii modelu zastosowano ceramiczne tarcze hamulcowe współpracujące z 10-tłoczkowymi zaciskami (przy przedniej osi). 
Porsche Cayenne GTS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz