Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 16 kwietnia 2015

Saab 9-5


Saab 9-5 - samochód osobowy klasy wyższej-średniej produkowany przez szwedzką markę Saab w latach 1997 - 2012. Od 1997 do 2010 roku wyprodukowano łącznie 483 593 egzemplarze pierwszej generacji pojazdu. Jest to flagowe auto marki, które zastąpiło model 9000. Auta nie należy mylić z modelem 95 produkowanym w latach 1959 - 1978.


Saab 9-5 I YS3E został po raz pierwszy zaprezentowany w 1997 roku jako następca flagowego modelu 9000.
Saab 9-5 I SE przed liftingiem
Saab 9-5 I SE przed liftingiem
Saab 9-5 I SportCombi po liftingu
Saab 9-5 limuzyna
Saab 9-5 I po face liftingu to tak naprawdę druga modernizacja pierwszej generacji modelu zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2005 roku.
Saab 9-5 I FL
2005 - 2 lipca 2009
Saab 9-5 II NG został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku.
 Konstrukcyjnie auto zostało zbudowane na przedłużonej płycie podłogowej koncernu General Motors o nazwie Epsilon 2, na której powstał m.in. Opel Insignia. Zaprojektowano ją w ośrodku konstrukcyjnym Saaba w Trollhättan. Samochód nie ma nic wspólnego z pierwszą generacją pojazdu. Wygląd nawiązuje do prototypowego modelu Aero-X. Charakteryzuje się masywną stylistyką, szczególnie w tylnej części pojazdu. Tył samochodu otrzymał charakterystyczne tylne reflektory wykorzystujące technologię LED połączone wspólnym, cienkim pasem dwóch neonów. Zegary pojazdu stylizowane są w tematyce lotniczej. Z przodu pojazdu zastosowano charakterystyczne duże reflektory w kształcie brył lodu wyposażone w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Stacyjkę podobnie jak w poprzedniej generacji umieszczono pomiędzy przednimi fotelami przy dźwigni zmiany biegów.
W 2011 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano prototyp wersji kombi. Produkcję pojazdu zakończono w 2012 roku z powodu bankructwa i upadłości marki Saab. Zderzenie to pokrzyżowało plany produkcji wersji SportCombi, której powstało 33 egzemplarze z których udało się większość zarejestrować. Jeden egzemplarz auta umieszczono w muzeum Saaba. Model był jednym z najkrócej produkowanych samochodów w historii.
Wersja SportCombi nawiązuje stylistycznie m.in. poprzez linię szyb do poprzedniej generacji modelu. Nadwozie kombi otrzymało elektrycznie otwieraną klapę bagażnika z możliwością regulacji wysokości podnoszenia.
Saab 9-5 II Vector
23 marca 2010 - 2012

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz