Porsche 986 Boxster − pierwsza generacja modelu Boxster marki Porsche produkowana w latach 1996 - 2004.
Pierwsze wyprodukowane samochody zasilał sześciocylindrowy silnik o
pojemności 2.5 l. W 2000 roku wprowadzono nową odmianę Boxster S, która
odznaczała się większym, mocniejszym silnikiem o pojemności 3.2 l,
podstawowa wersja otrzymała 2.7-litrowy silnik.
W 2005 roku zmiany były na tyle poważne, że Porsche ochrzciło nowy model jako Porsche 987 Boxster.
987 był mocniejszy od 986; wydajność silnika wzrosłą jeszcze bardziej w
2007 roku, gdy oba warianty Boxstera otrzymały silnik od modelu Porsche Cayman.
Produkcja 986 rozpoczęła się w fabryce w której produkowano wcześniej Porsche 928 w Stuttgarcie w 1996 roku. Boxster był również produkowany na kontrakcie w fińskim Uusikaupunki. Boxster był najlepiej sprzedającym się Porsche od czasu jego wprowadzenia w 1997 roku do czasu zaprezentowania modelu Cayenne w roku 2003.
Wygląd pierwszej generacji Boxstera był mocno zainspirowany modelami Porsche Spyder i Speedster oraz 550 Spyder. Po naradach z Toyotą,
Porsche udało się znacznie obniżyć koszty produkcji, wprowadzono wiele
wspólnych części dla obydwu modeli.
Rzeczywiście, Boxster posiada
dokładnie taką samą pokrywę oraz przedni błotnik jak model 911 (996),
jak również kilka innych części. Początkowo montowany silnik 2.5 l M96
jest bardzo podobny do silnika 3.2 l M96 stosowanego w Porsche 911
(996); były to pierwsze chłodzone cieczą silniki Porsche umieszczone z
tyłu pojazdu. Powszechnie wiadome jest że stylistyka Boxster/911 oraz
zmniejszenie kosztów produkcji uratowało Porsche od przejęcia przez inną
markę.
Model doczekał się lekkiego faceliftingu w roku 2003. Plastikowa
szyba tylna została zastąpiona szklanym odpowiednikiem. Porsche
wprowadziło inne końcówki wydechu oraz inne filtry powietrza.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz