BMW 5 Gran Turismo (F07) – pierwszy model BMW segmentu PAV (Progressive Activity Vehicle). Bazuje na podwoziu serii 7 (F01). BMW 5 Gran Turismo rozszerza paletę serii 5 o nowa formę w wyższej klasie średniej
łącząc zalety komfortu limuzyny, wszechstronności SAV (Sport Activity
Vehicle) i klasycznego Gran Turismo. Nadwozie charakteryzuje się
rozciągniętą sylwetką, linią dachu typową dla coupé, pozbawionymi ramek
szybami w drzwiach oraz światłami do jazdy dziennej w technologii LED.
Bagażnik otwierany jest na dwa sposoby jak w sedanie albo razem z szybą – jak w liftbacku. Wnętrze oferuje dużą przestrzeń – na nogi jak w serii 7, na głowę jak w X5.
Pojemność bagażnika można regulować – ze standardowych 440 l do 590 l
poprzez przesunięcie tylnych siedzeń o 10 cm albo do 1700 litrów poprzez
całkowite złożenie tylnych siedzeń.
Auto oferowane jest w czterech wersjach silnikowych –
sześciocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności trzech litrów z
turbodoładowaniem i systemem Valvetronic
osiągająca moc 306 KM, benzynowe V8 z podwójnym turbo osiągające 407 KM
oraz trzylitrowy silnik wysokoprężny o mocy 245 KM, który w wersji z
podwójnym doładowaniem osiąga moc 299 KM. Wszystkie silniki spełniają
normę EURO 5.
Silniki połączone są z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów znaną z
nowej 760i. Auto standardowo wyposażone jest w iDrive z ekranem 10,2
cala, tylne samopoziomujące się zawieszenie, opony typu runflat,
halogeny, światła hamowania pulsujące przy dużej intensywności hamowania
czy automatyczną klimatyzację. Opcjonalnie auto można m.in. wyposażyć w
panoramiczny szklany dach, , bi-xenony, funkcję doświetlania zakrętów,
czterostrefową klimatyzację, nawigację satelitarną z twardym dyskiem
(12 GB wolnego miejsca na muzykę w formacie MP3), złącze USB, system DVD
z tyłu, Head-Up Display – wyświetlający dane i komunikaty na przedniej
szybie oraz elektrycznie chowany hak holowniczy.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz