Suzuki Vitara - samochód terenowy produkowany przez japoński koncern Suzuki w latach 1988 - 1997. Auto zostało zastąpione dwoma generacjami modelu Grand Vitara, które były autem sportowo-użytkowym, a w 2014 roku powrócono do nazwy Vitara podczas prezentacji nowego miejskiego crossovera na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show, który zastąpił ponadto także wysłużony model SX4.
W węgierskiej fabryce Esztergom taśmę produkcyjną opuścił pierwszy egzemplarz Suzuki Vitary 2015.
Pierwszy
gotowy model Suzuki Vitary uroczyście opuścił linię produkcyjną z
pomocą premiera Viktora Orbana, który zasiadł za jego kierownicą.
Japoński producent wstępnie planuje
produkować 70 tysięcy egzemplarzy w tym roku, choć jeśli zapotrzebowanie
na Vitarę będzie wystarczająco wysokie, wówczas Suzuki liczy na wzrost
produkcji do poziomu 165 tysięcy egzemplarzy.
Suzuki Vitara 2015
będzie oferowana w Europie oraz 70 krajach pozaeuropejskich, natomiast w
ciągu trzech kolejnych lat, liczba ta ma przekroczyć setkę. Samochód
będzie dostępny w dwóch wersjach - benzynowej z silnikiem 1,6 litra oraz
diesel, również o tej samej pojemności. Wstępnie zdecydowano się na
pięciostopniową manualną skrzynię biegów, ale latem 2015 roku ma zostać
wprowadzona wersja sześciobiegowa.
Pierwszy gotowy
model Suzuki Vitary uroczyście opuścił linię produkcyjną z pomocą
premiera Viktora Orbana, który zasiadł za jego kierownicą.
Suzuki Vitara I produkowany był w latach 1988 - 1997 w wersji 3 i 5-drzwiowej oraz 2-drzwiowej ze składanym dachem.
W 1994 roku auto przeszło face lifting.
Pierwszy
gotowy model Suzuki Vitary uroczyście opuścił linię produkcyjną z
pomocą premiera Viktora Orbana, który zasiadł za jego kierownicą.
Japoński producent wstępnie planuje
produkować 70 tysięcy egzemplarzy w tym roku, choć jeśli zapotrzebowanie
na Vitarę będzie wystarczająco wysokie, wówczas Suzuki liczy na wzrost
produkcji do poziomu 165 tysięcy egzemplarzy.
Suzuki Vitara 2015
będzie oferowana w Europie oraz 70 krajach pozaeuropejskich, natomiast w
ciągu trzech kolejnych lat, liczba ta ma przekroczyć setkę. Samochód
będzie dostępny w dwóch wersjach - benzynowej z silnikiem 1,6 litra oraz
diesel, również o tej samej pojemności. Wstępnie zdecydowano się na
pięciostopniową manualną skrzynię biegów, ale latem 2015 roku ma zostać
wprowadzona wersja sześciobiegowa.
Pierwszy
gotowy model Suzuki Vitary uroczyście opuścił linię produkcyjną z
pomocą premiera Viktora Orbana, który zasiadł za jego kierownicą.
Japoński producent wstępnie planuje
produkować 70 tysięcy egzemplarzy w tym roku, choć jeśli zapotrzebowanie
na Vitarę będzie wystarczająco wysokie, wówczas Suzuki liczy na wzrost
produkcji do poziomu 165 tysięcy egzemplarzy.
Suzuki Vitara 2015
będzie oferowana w Europie oraz 70 krajach pozaeuropejskich, natomiast w
ciągu trzech kolejnych lat, liczba ta ma przekroczyć setkę. Samochód
będzie dostępny w dwóch wersjach - benzynowej z silnikiem 1,6 litra oraz
diesel, również o tej samej pojemności. Wstępnie zdecydowano się na
pięciostopniową manualną skrzynię biegów, ale latem 2015 roku ma zostać
wprowadzona wersja sześciobiegowa.
Pierwszy
gotowy model Suzuki Vitary uroczyście opuścił linię produkcyjną z
pomocą premiera Viktora Orbana, który zasiadł za jego kierownicą.
Japoński producent wstępnie planuje
produkować 70 tysięcy egzemplarzy w tym roku, choć jeśli zapotrzebowanie
na Vitarę będzie wystarczająco wysokie, wówczas Suzuki liczy na wzrost
produkcji do poziomu 165 tysięcy egzemplarzy.
Suzuki Vitara 2015
będzie oferowana w Europie oraz 70 krajach pozaeuropejskich, natomiast w
ciągu trzech kolejnych lat, liczba ta ma przekroczyć setkę. Samochód
będzie dostępny w dwóch wersjach - benzynowej z silnikiem 1,6 litra oraz
diesel, również o tej samej pojemności. Wstępnie zdecydowano się na
pięciostopniową manualną skrzynię biegów, ale latem 2015 roku ma zostać
wprowadzona wersja sześciobiegowa.
|
Suzuki Vitara I |
|
Tył Vitary I ze składanym dachem
|
|
Tył Vitary I w wersji 5-drzwiowej |
|
Suzuki Vitara II |
Suzuki Vitara II został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Auto w przeciwieństwie do pierwszej generacji modelu Vitara i poprzedników jest miejskim SUVem zbudowanym na płycie podłogowej crossovera Suzuki SX4 S-Cross,
z którym dzieli część rozwiązań technicznych, silniki i rozwiązanie
napędu na obie osie. Produkcja rozpocznie się na początku 2015 roku, a
do salonów model ten trafi wiosną. Model w gamie zastąpił wysłużone
modele SX4 i Grand Vitara.
Samochód bazuje na modelu koncepcyjnym o nazwie iV-4, który został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2013 roku. Pojazd otrzymał samonośne nadwozie oraz napęd wszystkich kół
realizowany systemem AllGrip (z elektromagnetycznym sprzęgłem
wielopłytkowym). W tego typu napędzie na drogach o dobrej przyczepności
napędzane są koła jednej osi, druga oś jest dołączona automatycznie po
wykryciu poślizgu, choć system AllGrip przewiduje też możliwość włączenia napędu na obie osie.
We wnętrzu pojazdu pojawią się wymienne panele dostępne w czterech kolorach nadwozia, a łącznie możliwe ma być aż 15 kombinacji kolorystycznych, w tym kilka dwukolorowych.
Opcjonalnie samochód wyposażyć można będzie m.in. w aktywny tempomat
z systemem automatycznego hamowania awaryjnego RBS, system
multimedialny z ekranem dotykowym oraz dwuczęściowy panoramiczny dach, znany już z modelu S-Cross.
|
Suzuki Vitara II - tył |
Nowe Suzuki Vitara w 2015 roku
Vitara była do tej pory kojarzona z suvem o większych niż konkurencja
własnościach terenowych. Również w najnowszym modelu Suzuki stawia na
dzielność w terenie i wyposażył nową Vitarę w układ napędowy ALLGRIP z
czterema trybami jazdy (auto, sport, snow, lock) pozwalający kierowcy
dostosować charakterystykę pojazdu do zmiennych warunków drogowych i
zapewniający znakomite właściwości jezdne na drodze, jak i w terenie.
W węgierskiej fabryce Esztergom taśmę produkcyjną opuścił pierwszy egzemplarz Suzuki Vitary 2015.
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz