|
Audi Q7 I przed face liftingiem |
Audi Q7 - samochód sportowo-użytkowy produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen AG pod marką Audi od 2005 roku. Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem do produkcji drugiej generacji modelu.
Audi Q7 I zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2005 roku. Samochód został zbudowany na bazie pojazdu koncepcyjnego Audi Pikes Peak Quattro pokazanego podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2003 roku.
|
Audi Q7 I po face liftingu |
Auto zostało zbudowane na bazie płyty podłogowej koncernu Volkswagen AG o symbolu PL71 dzielonej m.in. z modelami Volkswagen Touareg oraz Porsche Cayenne. Pojazd dostępny jest wyłącznie z napędem na obie osie z centralnym mechanizmem różnicowym TorSen.
Pod koniec 2005 roku na rynek zamierzano wprowadzić wersję hybrydową
pojazdu. Samochód wyróżnia się m.in. dolną listwą w innym kolorze oraz
delikatnie zretuszowanymi zderzakami. Pojazd napędza widlasty silnik
benzynowy o pojemności 4.2 l i mocy 350 KM współpracujący z silnikiem
elektrycznym ukrytym pod podłogą bagażnika dostarczającą dodatkowe 200
Nm. Z powodu sytuacji finansowej na rynku USA na którą w dużej mierze przeznaczona była wersji Hybrid odłożono premierę pojazdu na czas bliżej nieokreślony.
W połowie 2009 roku samochód przeszedł face lifting.
Samochód otrzymał grill Singleframe z nowymi konturami, zmodyfikowane
przednie i tylne zderzaki, listwy boczne oraz wszystkie lampy wykonane w
technologii LED. Przy okazji udało się zmniejszyć masę pojazdu poprzez wykonanie drzwi bagażnika, pokrywy silnika i przednich błotników z aluminium
oraz zwiększyć wyposażenie i paletę kolorów. Do listy wyposażenia
opcjonalnego dodano m.in. przesuwaną tylną kanapę lub przesuwane
siedzenia.
W 2010 roku auto przeszło zmiany techniczne. Zmodyfikowano jednostki
napędowe, skrzynię biegów oraz obniżono zużycie paliwa. Z produkcji
wycofano motor 3.6 FSI na rzecz silnika 3.0 TFSI
o mocy 272 KM oraz motor 4.2 FSI na rzecz 3.0 TFSI o mocy 333 KM.
Zredukowano masę silnika wysokoprężnego 3.0 TDI o 20 kg, a silnik 4.2
TDI charakteryzuje się większym momentem obrotowym. Przy okazji
wprowadzono 8-biegową automatyczną skrzynię biegów. Konstrukcja bazuje na poprzednim 6-biegowym automacie Tiptronic.
Pod koniec 2012 roku rozpoczęto produkcję pojazdu w indyjskiej fabryce koncernu Volkswagen AG.
Wyposażenie
Standardowo pojazd wyposażony jest m.in. w elektryczne sterowanie szyb, elektryczne sterowanie lusterek, klimatyzację automatyczną, system pokładowy MMI z nawigacją GPS,
radio CD z 8-głośnikowym systemem audio, czujniki deszczu, zmierzchu
oraz ciśnienia w oponach, spryskiwacze z ogrzewanymi dyszami,
pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji charakterystyki,
wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy, system ABS z ESP, ASR, system wspomagający zjazd ze wzniesienia.
Samochód opcjonalnie wyposażyć można m.in. w czteroramienną,
ogrzewaną, obszytą skórą z funkcją zmiany przełożeń kierownicę,
autoalarm, czterostrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie
unoszoną klapę bagażnika, elektrycznie wysuwany i chowany hak
holowniczy, lakier metalizowany, dach panoramiczny, zmieniarkę płyt
CD/MP3, kamerę i czujniki parkowania, ogrzewane przednie fotele i tylną
kanapę, wentylowane przednie fotele, GPS oraz tempomat, radarowy układ wspomagania zmiany pasa ruchu, DVD.
Obok montowanych seryjnie do 2009 roku reflektorów halogenowych, Audi oferowało także wariant reflektorów ksenonowych „plus” i nową wersję adaptive-light, która łączy w sobie światła mijania i drogowe oraz specjalne światła do jazdy na autostradzie, a także układ doświetlania zakrętów i pobocza. W wersji z reflektorami ksenonowymi diody świateł do jazdy dziennej tworzą kształt litery „U”. Także kierunkowskazy - umieszczone jako proste linie przy górnej krawędzi wlotów powietrza - wykonane są z diod LED.
Audi Q7 II zostało po raz pierwszy zaprezentowane 12 grudnia 2014
roku. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów
motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku.
W przeciwieństwie do pierwszej generacji pojazd jest lżejszy dzięki zastosowaniu wysoko wytrzymałej stali oraz aluminium.
Podobnie jak trzecia generacja modelu TT
pojazd otrzymał wirtualny kokpit z ekranem ciekłokrystalicznym o
przekątnej 12,3 cala na której wyświetlać można tradycyjne wskaźniki
albo inne informacje, np. komputer pokładowy, system multimedialny, mapę
nawigacji. Wybrać można także jeden z trzech rodzajów przednich reflektorów - ksenonowe, LED oraz Matrix Led.
Wyposażenie
Standardowo auto wyposażone będzie w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED oraz dynamiczne kierunkowskazy.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz