Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 9 marca 2015

Aero TT

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/80/SSC_Ultimate_Aero_TT_-_1.jpg/1024px-SSC_Ultimate_Aero_TT_-_1.jpg

SSC Ultimate Aero TT – supersamochód produkowany przez amerykańską firmę Shelby SuperCars, jeden z najszybszych samochodów świata, w okresie od lipca 2010 do kwietnia 2013 najszybszym samochodem świata był Bugatti Veyron Super Sport.
Został zaprojektowany jako bezpośredni rywal dla Bugatti Veyrona, miał osiągać prędkość ponad 407 km/h oraz przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę (0-96 km/h) w czasie 2,78 s (wersja Ultimate Aero TT). SSC Aero powstał przy współpracy Jeroda Shelby'ego oraz Athana Aridasa, który przez siedem lat pracował nad jego projektem. Był to najszybszy produkowany seryjnie samochód, osiągający prędkość 412 km/h; wynik ten zmierzono 13 września 2007 w West Richland.
W 2010 Bugatti Veyron odzyskał miano najszybszego samochodu produkowanego seryjnie. Dzięki specjalnej wersji nazwanej Super Sport, która osiąga moc 1200 KM samochód osiągnął na torze prędkość 431 km/h. Prędkość wpisana została do Księgi Rekordów Guinnessa. Tytuł ten został mu odebrany ze względu na wyłączenie elektronicznego ogranicznika prędkości, które nie jest możliwe w wersji dla zwykłych nabywców, ale po krótkim czasie ten tytuł został zatwierdzony przez niemiecką organizację TUV.
Dostępna jest także wersja Ultimate Aero, o lepszych osiągach od bazowego Aero. Według różnych źródeł, powstać ma jedynie 25 sztuk modelu. Podstawowa wersja Aero, której produkcji zaprzestano w 2008 roku kosztowała 239 000 USD, wariant Ultimate Aero to już wydatek rzędu 620 000 USD (stan na rok 2008).

SSC ogłosiło chęć wdrożenia do produkcji modelu Ultimate Aero EV, supersamochodu z napędem elektrycznym. Moc jaką generować ma napęd wynosić będzie 500 KM (373 kW) Gdy model wejdzie do produkcji, będzie to najszybszy samochód z napędem elektrycznym..


Dane techniczne


SSC Aero


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s
  • Prędkość maksymalna: 380 km/h

SSC Ultimate Aero TT

Testów przyspieszenia/hamowania dokonała redakcja amerykańskiego czasopisma "Road & Track", poniżej znajdują się rezultaty. Ponieważ znana już była prędkość maksymalna pojazdu, testerzy nie dokonali jej pomiaru.

  • Silnik: V8 6349 cm³ OHV bi-turbo, 2 zawory na cylinder
  • Stopień sprężania: 8,98:1
  • Moc maksymalna: 1200 KM (882 kW) przy 6950 obr/min (2007)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1483 N•m przy 6150 obr/min
  • Maksymalna prędkość obrotowa silnika: 7200 obr/min
  • Opony: przód: 9,5 x 19 / tył: 13 x 20
  • Hamulce: przód: 356 mm / tył: 356 mm
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,78 s
  • Przejazd 1/4 mili ze startu zatrzymanego (czas / prędkość maksymalna): 9,90 s przy 232 km/h
  • Przeciążenie: 1,05 g

  • Prędkość maksymalna: 13 września 2007 zmierzono uznaną przez Księgę Rekordów Guinnessa średnią maksymalnych prędkości przejazdu w obie strony trasy równą 412,23 km/h oraz najwyższą prędkość przejazdu wynoszącą 414,26 km/h.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz