Wynalazca Thomas Senkel w październiku 2011 pokazał koncept 16 -
wirnikowego helikoptera o nazwie Multicopter 1. Po nagrodzeniu konceptu
"volocoptera" nagrodą Lindbergha za innowacyjność, Wulff Yolanda -
dyrektor wykonawczy Fundacji Lindberga, stwierdził, że pomysł
wielowirnikowego helikoptera, jest "zwariowany".
Wiele wirników oferuje zwiększenie bezpieczeństwa. Hipotetycznie
volocopter będzie mógł latać z zaledwie 12 funkcjonującymi wirnikami, o
ile wirniki nie będą zgrupowane po jednej stronie, mówi Senkel.
E-volo's design eliminuje zależność od pojedynczego źródła energii dla
łopat. Silniki, zamiast przenosić energię bezpośrednio na wirniki, będą
przekazywać energię do silników elektrycznych oraz baterii litowych.
Baterie będą stanowiły dodatkowe źródło energii, pozwalające na
kontrolowane (bezpieczne) lądowanie.
Wulff na początku stwierdził, że koncepcja volocoptera nie jest "nowa".
Pierwsze animacje promocyjne maszyny pokazujące białe, zbudowanej z
włókna węglowego i włókna szklanego przypominają wiele niedoszłych
latających maszyn z końca XIX wieku.
Prototyp volocoptera w trakcie budowy może zadebiutować następnej
wiosny. Pierwsze modele, dostępne w przeciągu trzech lat, mają latach co
najmniej z prędkością przekraczającą 100 km/h i na minimalnej wysokości
około 2000 metrów.
Według Carl'a Kühn'a, dyrektora zarządzającego w firmie Smoto GmbH, cała
technologia potrzebna do wybudowania takiej maszyny jest gotowa.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz