Łączna liczba wyświetleń

piątek, 27 lutego 2015

Włoska Biżuteria Artystyczna Bulvgari

http://lifestyle.inquirer.net/files/2013/07/t0712vergara-bulgari-paris_feat1_1.jpg
Bulgari to włoskie firma jubilerskie i sieć sklepów sprzedających złote, srebrne artykuły luksusowe. Nazwa przedsiębiorstwa pochodzi od nazwiska założyciela, Greka Sotirio Bulgari "BVLGARI". Firma została założona w roku 1884 w Rzymie. 
Przy pomocy synów - Costantino i Giorgio - założyciel przedsiębiorstwa otworzył w 1905 roku dom towarowy. Wkrótce zaczęli tam kupować możni tego świata, sięgając głównie po unikatowe, wysokiej jakości wyroby złotnicze wzorujące się na greckiej i rzymskiej sztuce. Marka firmy została zbudowana główne na wyrobach ekskluzywnej złotej i srebrnej biżuterii.
Dziś przedsiębiorstwo jest dostawcą wielu markowych produktów takich jak zegarki, torebki, perfumy, dodatki. Prowadzi również hotele.
Pierwsze zagraniczne sklepy Bulgari otworzyło w najsłynniejszych miastach takich jak: Nowy Jork, Paryż, Genewa i w Monte Carlo w latach siedemdziesiątych. 
Przez wiele lat firma prowadziła luksusowy salon w nowojorskim Hotelu Pierre. 
Dziś przedsiębiorstwo prowadzi ponad 150 sklepów i salonów na całym świecie. 
W roku 1984 wnuki Sotirio Paolo i Nicola zostali wyznaczeni na prezesów przedsiębiorstwa, a jego siostrzeniec Francesco Trapani na dyrektora zarządzającego. Celem polityki Trapaniego była dywersyfikacja produktów przedsiębiorstwo, rozpoczęta wypuszczeniem na rynek w roku 1990 pierwszej linii perfum Bulgari. Za jego kadencji firma została znaną na całym świecie marką dóbr luksusowych.
Biżuteria Bulgari ma specyficzny, wysoko ceniony, często limitowany (i podrabiany) styl, złoto i srebro jest wysokiej jakości. W latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku najdroższe egzemplarze (naszyjniki, bransolety, kolczyki) były łatwo rozpoznawalne dzięki odważnym, niemalże nachalnym wzorom: duże, ciężkie złote łańcuchy łączyły się ze stalą o czarnej powierzchni. Oryginalna biżuteria Bulgari jest oznaczona zazwyczaj nadanym przez producenta numerem seryjnym.


 
 http://cdn.businessoffashion.com/site/uploads/2009/05/bulgari-s-s-09-ad-campaign-courtesy-of-bulgari.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgTVAelVd2FXgmxXB4hJrxM9Oj0eSBIIqWNYPto7tTNwcBnxjlKcysqgl-JSrqTGmQ2VKVtJ0j2izE7XnrjuxcvzP3E2REX9jg-QR43JsmICX2SeF2c0mN8-uoUAHYftvJjpvdrg7gFerI/s1600/Campagna-Bulgari-2.jpg
  https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhIg2ZaibOc2hkSRsGJs4SI4a9Nm9Y-5fG3nuv5Jt2-XiCEz3oO8MGzrpikyhgOXeFG0e97u3nZWCnfXhzqMuC3I6du8c4hhaTcrzNbWqtZq4CQ_ujW6B8XCnU7XjQB2-w2BKJnq_Elu6I/s400/bulgari%2520sassi%2520adv%2520julienne%2520moore_01.jpg
   https://salmaglamour.files.wordpress.com/2011/09/737633350_celebutopia_net_rachel_weisz_bulgari_fall_winter_2011_scanned_by_kroqjock_hq_1_122_251lo2.jpg
Geneza nazwy
Nazwa marki pisana zazwyczaj jako "BVLGARI" zgodnie z klasycznym alfabetem łacińskim (gdzie v = u) pochodzi od nazwiska rodowego greckiego założyciela firmy, Sotirios Voulgaris (grec : σωτήριοσ βούλγαρησ wymowa grecka: [soˈtirjos ˈvulɣaris], włoska : Sotirio Bulgari, 1857–1932).

Historia


Korzenie: sotorios voulgaris

Sotirios Voulgaris był greckim złotnikiem pochodzącym z Paramythi, wioski położonej w Epirze (Imperium osmańskie), gdzie otworzył swój pierwszy sklep, istniejący do chwili obecnej. W 1877 r. Wyjeżdża na Korfu, a następnie do Neapolu. W 1881 r. Przybywa do Rzymu i otwiera sklepy ze złotem i z antykami, przy czym jeden zostaje otwarty w 1884 r. W dzielnicy przy Via Sistina.
W 1905 r., sklep przy Via Sistina zostaje zastąpiony istniejącym do dzisiaj sklepem admiralskim przy Via Condotti 10, który od tej chwili staje się "zabytkiem historycznym". Sotirios Voulgaris otwiera go z pomocą swoich dwóch synów: Costantino (1889–1973) i Giorgio (1890–1966). W owym czasie, sklep nosi nazwę „ Old Curiosity Shop”, aby przyciągać klientelę anglo-saksońską, przybywającą ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii . Jednak dopiero po roku 1910, zaczyna specjalizować się w złotnictwie, tworząc dzieła inspirowane szkołą paryską lub amerykańską.
W roku 1932 jego synowie przejmują zarządzanie firmą. Sotirios umiera w 1934 r. W tym samym roku, synowie powiększają sklep przy Via Condotti. Dnia 9 kwietnia 1934 r. zostaje on uroczyście otwarty.

Lata 50-60: dolce vita

Wraz z otwarciem w Rzymie studia filmowego Cinecittà, rzymski sklep jest odwiedzany przez same sławy dziesiątej muzy: Elizabeth Taylor,


Marlenę Dietrich, Clarka Gable’a, Gary Coopera, Audrey Hepburn, Sophię Loren, Romy Schneider czy Ginę Lollobrigida.

Lata 70-00: międzynarodowa ekspansja i dywersyfikacja działalności firmy Bulgari

Bulgari w latach '70 otworzył swoje pierwsze sklepy w Nowym Jorku, Paryżu, Genewie i Monte Carlo. Przez wiele lat przedsiębiorstwo zachowało salon wystawowy w nowojorskim hotelu Pierre Hotel.
W 1984 r. wnuki Sotirio, Paolo i Nicola Bulgari zostali nominowani na prezesa i vice prezesa przedsiębiorstwa, a jego siostrzeniec Francesco Trapani został dyrektorem generalnym. Projekt Trapaniego, polegający na dywersyfikacji przedsiębiorstwa został wdrożony na początku lat 90., wraz z wejściem nowej linii perfum Bulgari. Za jego czasów, przedsiębiorstwo zyskało przydomek luksusowej marki, uznawanej na całym świecie.
Na początku roku 2001, Bulgari stało się wspólnym przedsięwzięciem z luksusowym oddziałem Mariott International, zarządzającym również przedsiębiorstwem Ritz-Carlton Hotel l.l.c., mającym na celu lansowanie nowej marki luksusowych hoteli, Bulgari Hotels & Resorts. Bulgari otwiera swój pierwszy hotel w Mediolanie, w 2004 r., ośrodek na wyspie Bali w 2006 r. i jeszcze jeden hotel w Londynie w 2012 r. W roku 2011 Bulgari Bali zostało sklasyfikowane przez czytelników magazynu Smart Travel Asia, na drugim miejscu wśród najlepszych hoteli w azji.
W 1995 r. przedsiębiorstwo weszło na giełdę włoską. Między 1997 r. a 2003 r. jego przychody wzrastają o 150%.

Rok 2010: nabycie Bulgari przez LVMH

7 marca 2011 r. Grupa LVMH ogłasza zakup 51% kapitału grupy i rozważa przystąpienie do przyjacielskiej publicznej ofery zakupu. W ciągu dnia, akcje wzrastają o 60% na giełdzie w Mediolanie. Ostatecznie udziały LVMH wzrastają do 98,09 % we wrześniu tego samego roku5. W lutym 2012 r. Rodzina bulgari odsprzedaje udziały lvmh za kwotę 236,7 miliona euro.
Dawny dyrektor Bulgari dokonuje zgrabnego połączenia "zegarków i biżuterii" grupy, gdy tymczasem dawny dyrektor Fendi, który wyszedł z "mody i galanterii skórzanej" obejmuje zarządzanie włoskim jubilerstwem.
LVMH, będący właścicielem łącznie 3,7 miliarda euro, kładzie nacisk na rozwój marki: podwyższa inwestycje, tworzy centrale zakupu dla wszystkich marek jubilerskich grupy i informuje o chęci wdrożenia marki włoskiej na placu vendôme od 2015 r. Zastępując jubilera Buccellati.
W 2012 r. Bulgari posiada 180 punktów sprzedażowych na świecie: dochodzi do znacznego rozwoju międzynarodowego, jak i nabywania franczyzy marki.

Ewolucja kształtu

Biżuteria zaprojektowana na początku lat 20-30 wpisuje się w styl art-deco dzięki swoim czystym formom i geometrycznej stylizacji, łączonej w dalszym ciągu z platyną. Lata 30. naznaczyły się kreacjami z motywami z diamentów o różnych rozmiarach, łączonych z kamieniami w kolorze: szafiru, szmaragdu czy rubinu. Niektóre ozdoby były "zmienne" i mogły być noszone zarówno jako kolia, ale też jako bransoletka, natomiast broszki mogły błyskawicznie przeistoczyć się w zawieszkę.
Skrępowany ograniczeniami II wojny światowej, Bulgari wymienia platynę z zaciskanymi diamentami na złoto używane z mniejszą ilością kamieni. Design staje się delikatniejszy, o naturalnej inspiracji. Bulgari oddala się od surowych reguł szkoły francuskiej i tworzy jedyny w swoim rodzaju styl, inspirowany grecko-rzymskim klasycyzmem, włoskim renesansem i XIX-wieczną rzymską szkołą złotniczą.
Powojenny boom gospodarczy pozwolił na powrót białego metalu zdobionego drogocennymi kamieniami, a wśród nich również diamentami. Pod koniec lat '50, Bulgari znajduje upodobanie w bardziej zaokrąglonych formach . Zresztą, zastosowanie grubego szlifu kaboszonowego upowszechnia się i staje się marką fabryczną. Styl Bulgari rozpowszechnia się również dzięki kształtom ze strukturowanego, symetrycznego i kompaktowego złota oraz dzięki licznym połączeniom kamieni szlachetnych.
Dzieła z lat '70 wyróżniają się swoją różnorodnością. Są inspirowane sztucznymi ogniami, sztuką orientalną z często stosowanym motywem węży, oraz pop artem z kolekcją "stars and strips" rozpowszechnioną przez Andy Warhola. W tym czasie, żółte złoto figuruje wśród uprzywilejowanych materiałów, a używanie zaciskanych, elementów owalnych, kaboszonów i diamentów staje się fabryczną marką bulgari, równie znaną jak masywne łańcuchy ze złota.
Lata '80 charakteryzują się wielkością, żywymi kolorami, prostymi formami i stylizowanymi motywami dekoracyjnymi. W latach '90, przetrwało zastosowanie złota żółtego, ale styl bulgari jest mniej strukturalny.

Zegarki i bransoletki

Szwajcarska filia Bulgari Haute Horlogerie SA, jest odpowiedzialna za produkcję zegarków bulgari. Została otwarta w 1980 r. I znalazła siedzibę w neuchâtel. Bulgari haute horlogerie sa zatrudnia około 500 osób.
Bulgari rozwija własne modele i własne dodatki, łącząc najbardziej złożone mechanizmy z klasycznymi modelami. Kolekcja zegarków Bulgari zawiera następujące linie: Bulgari-Bulgari, Sotirio-Bulgari, Assioma, Astrale, Serpenti, B.Zero1, Daniel Roth, Rettangolo, Ergon, Diagono and Octo.

Sklepy



Bulgari bazuje na sieci około 300 sklepów, rozsianych w najbardziej prestiżowych centrach handlowych. Największy na świecie sklep bulgari znajduje się w tokio w "bulgari ginza towers", zajmując 940 metrów kwadratowych powierzchni sprzedażowej, łącznie z restauracją i barem.

Ameryka północna

Północno-amerykańskie sklepy Bulgari, jak i jego dystrybutorzy znajdują się w Atlancie, Beverly Hills, Bal Harbour, Boca Raton, Bethesda - (Chevy Chase), Chicago, Costa Mesa, Dallas, Honolulu, Houston, Nowym Jorku, Las Vegas, Los Angeles, Mexico City, Montrealu, Palm Beach, San Francisco, Short Hills, Waikiki i Scottsdale w stanie Arizona.

Ameryka południowa

Południowo-amerykańskie sklepy Bulgari oraz jego dystrybutorzy znajdują się w Limie, Bogocie, São Paulo, Margarita Island i Quito.

Działalność charytatywna

Między 2009 r. a 2011 r. Bulgari ofiarował 12 milionów euro stowarzyszeniu Save The Children. Współpraca została odnowiona pod koniec 2011 r. Do chwili obecnej, darowizny objęły pomocą 334 101 dzieci i pozwoliły na wykształcenie 9 899 nauczycieli oraz zaproponowanie działań rehabilitacyjnych w 206 szkołach.

 
 http://www.iseeglasses.com/blog/wp-content/uploads/2012/08/bvlgari_glasses.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz