Łączna liczba wyświetleń

środa, 5 października 2016

Chevrolet Corvette Stingray

Chevrolet Corvette (C7) Chevrolet Corvette C7 01.jpg
 Chevrolet Corvette C7 – samochód sportowy produkowany w USA przez firmę Chevrolet należącą do koncernu General Motors. Po raz pierwszy od lat 70. XX w. na samochodzie zawitał emblemat Stingray.
2014 Chevy Corvette Stingray in yellow at LA Auto Show.jpg
 Według Motor Trend, kierownictwo GM planowało wprowadzić nową generację Corvette w 2007 roku. Ostatecznie oficjalna premiera odbyła się w Detroit w dniu 13 stycznia 2013 roku. Samochód był pierwotnie planowany na 2011 rok.Car and Driver powiedział w kwietniu 2011, "Przewidujemy, że zmiany w modelu C7 będą widoczne na pierwszy rzut oka, nawet przez przypadkowych obserwatorów.(...) wydaje się, że coupe będzie wyposażone w dzieloną tylną szybę – jak model Sting Ray coupe z 1963 roku. W tym przypadku będzie to opcja ". Wnętrze rózni się od marek Porsche i BMW. Płyta podłgowa zostanie niezmieniona. Poprawiono jednak układ kierowniczy. Z06 i ZR1 będą nadal produkowane. Corvette C7 powinno się pojawić u dealerów jesienią 2013 roku. Logo skrzyżowanych flag jest nieco zmienione.

Produkcja Corvette C7 rozpoczęła się w 2013 roku. Fabryka Corvette znajduje się w Bowling Green, Kentucky. Jak wspomniano wcześniej, oficjalna data ogłoszenia nowego modelu to 13 stycznia 2013 roku. Jak przedstawiono, nowa generacja Corvette będzie miała wersję "Stingray", ostatnio używany w 1976 roku. Cechy nowej generacji to m.in. maska z włókna węglowego i zdejmowany panel dachowy. Jego błotniki, drzwi i tylne panele kwartał pozostają wykonane z kompozytu. Panele wykonane są z włókna węglowego i korzystają z nowej ramki hydroformed aluminium. Pomimo wzrostu stosowania aluminium i innych lekkich materiałów, wagi, ogólnej wagi samochodu jest taka sama jak w poprzedniej generacji.

Nowa Corvette ma silnik LT1, pierwsza z 5 Gen rodzina małych silników bloku, zachowuje popychacze działające na napowietrznych konstrukcji zaworów i przynosi kilka technologii, nowych silników do linii, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa, Active Management (cylinder dezaktywacji) i zmiennych faz rozrządu, które były szeroko dostępne na rynku, w pojazdach licznie i znacznie tańszych konkurentów. Wtryskiwacze paliwa są umieszczone w kolektorze dolotowym. Pozostaje napęd na tylne koła ze skrzynią biegów umieszczoną z tyłu. Skrzynia biegów może być 7-biegowa manualna lub 6-biegowa automatyczna.