Łączna liczba wyświetleń

środa, 14 września 2016

Mercedes-Benz SSK

Mercedes-Benz SSK z 1928 roku
Mercedes-Benz SSK z 1928 roku
Mercedes-Benz SSK – sportowy samochód osobowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1928–1932. Pojazd dostępny był wyłącznie jako 2-drzwiowy roadster. Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. 
 
Przez cały okres produkcji powstało mniej niż 40 pojazdów, z czego większość wykorzystywana była jako samochody wyścigowe. Ekstremalne osiągi oraz liczne sukcesy w sporcie przyniosły modelowi tytuł jednego z najlepszych samochodów sportowych swojej ery.
 


Historia

SSK był ostatnim samochodem opracowanym dla Mercedesa przez Ferdinanda Porsche zanim założył swoją własną markę Porsche. 
 Ilustracja
Konstrukcyjnie pojazd oparto o starszego Mercedesa S, podwozie skrócono jednak o 480 mm, pozwoliło to na zmniejszenie masy własnej samochodu oraz poprawę zwrotności co było istotne w wyścigach.

Do napędu użyto doładowanego mechanicznie benzynowego silnika R6 o pojemności 7,1 l z jednym wałkiem rozrządu umieszczonym nad głowicą, generującego moc maksymalną 200–300 KM (150–220 kW) i ponad 680 Nm momentu obrotowego (w zależności od ustawień). Prędkość maksymalna Mercedesa SSK wynosiła ponad 190 km/h, co czyniło go w czasie produkcji najszybszym samochodem osobowym. Sprężarka sterowana była poprzez sprzęgło uruchamiane przez wciśnięcie do oporu pedału przepustnicy. Cofnięcie nacisku na pedał rozłączało napęd sprężarki.

Samochód zwyciężał w wielu rajdach: 500 Miles of Argentina 1929, 1929 i 1930 Cordoba Grands Prix, 1931 Argentine Grand Prix, 1929 British Tourist Trophy, 1930 Irish Grand Prix, 1931 German Grand Prix oraz 1931 Mille Miglia.

Seria S/SS/SSK została nominowana w 1999 w przedostatniej rundzie do otrzymania nagrody Car of the Century 1999.

Dane techniczne

Rocznik 1928:

  • R6 7,1 l (7069 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC, SC
  • Układ zasilania: gaźnik
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 100,00 x 150,00 mm
  • Stopień sprężania: 6,2:1
  • Moc maksymalna: 225–250 KM (165,5–184 kW) przy 3300 obr/min
    • Bez doładowania: 170–180 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 520–562 N•m przy 1900 obr/min
  • Prędkość maksymalna: 192 km/h
  • Średnie zużycie paliwa: 27 l / 100 km
Mercedes-Benz Typ 630 Rennwagen 1926 (8496501228).jpg
Mercedes-Benz Typ 630 Rennwagen 1926
Benz SSK 1929.JPG
Mercedes-Benz SSK Bj. 1929
Start of the 1931 Italian Grand Prix.jpg
1931 Italian Grand Prix

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz