|
Volvo XC60 Plug-in Hybrid |
Volvo XC60 − osobowy samochód sportowo-użytkowy produkowany przez szwedzki koncern Volvo Car Corporation od 2008 roku. Auto zostało zaprezentowane podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie w 2008 roku. Do sprzedaży w polskich
salonach Volvo auto trafiło w listopadzie tego samego roku. Zapowiedzą
auta był koncept o tej samej nazwie z 2007 roku zaprezentowany podczas
targów motoryzacyjnych w Detroit.
|
Volvo XC60 przed liftingiem |
|
Tył XC60 przed liftingiem |
Pojazd został zbudowany na płycie podłogowej EUCD wraz z Volvo V70, S80 i Fordem Mondeo. System HDC (Hill Descent Control), czyli pomoc w pokonywaniu zjazdów ze wzniesień został zapożyczony z Land Rovera Freelandera.
Standardowo auto wyposażone jest w elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła jednak w 2010 roku zaprezentowano wersję ekologiczną pojazdu o nazwie DRIVe z napędem na przednie koła oraz w układ wspomagania hamowania (City-Safety),
który pozwala uniknąć stłuczki w mieście przy poruszaniu się do
prędkości 30 km/h, funkcję stabilizacji auta podczas holowania przyczepy
(TSA), czujniki dostosowania prędkości do poprzedzającego pojazdu, układ ostrzegający o dekoncentracji kierowcy oraz w BLIS czyli układ monitorujący martwe pole.
|
Wnętrze XC60 |
W 2013 roku auto przeszło face lifting
jako model na rok 2014. Zmodernizowano m.in. przód pojazdu poprzez
modernizację zderzaków, zastosowanie nowych reflektorów i grilla oraz nowych lusterek zewnętrznych z kierunkowskazami w technologii LED.
W związku z liftingiem auto naszpikowano kolejnymi systemami
bezpieczeństwa m.in. czujnikami, które podczas wycofywania na jezdnię
spomiędzy zaparkowanych aut ostrzegają przed nadjeżdżającymi samochodami
- gdy te zbliżą się na 30 m, automatycznymi światłami, które w nocy ze
świateł drogowych przełączą się w tryb nie oślepiający kierowcy, gdy
zauważą pojazd nadjeżdżający z naprzeciwka. Zestaw przyciemnia tylko
fragment świateł, który oślepiłby kierowcę.
|
Volvo XC60 po liftingu |
|
Tył XC60 po liftingu |
|
Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.
OdpowiedzUsuń