Fisker Karma – osobowo-sportowa limuzyna produkowana przez firmę amerykańską Fisker Automotive od 2008 roku w fińskiej miejscowości Uusikaupunki.
Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas Północnoamerykańskich międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Detroit w 2008 roku. Samochód został zaprojektowany przez pochodzącego z Danii projektanta samochodów i jednocześnie właściciela firmy, Henrika Fiskera, który wcześnie współpracował przy opracowywaniu nadwozi BMW Z4, Astona Martina DB9 Volante i DB9 Volante i V8 Vantage.
Auto to pierwszy pojazd marki produkowany na zlecenie w Valmet Automotive w Finlandii, który wcześniej produkował auta na zlecenie m.in. dla Porsche i Saaba.
Samochód wyposażono w dwa silniki elektryczne, silnik spalinowy napędzający prądnicę ładującą akumulatory i zintegrowane z konstrukcją dachu - baterie słoneczne.
Silniki
- 2 x silnik elektryczny o mocy 120 kW, napęd na oś tylną
- łączna maksymalna moc: 403 KM/ 408 KM (2 x 204 KM na tylne koła według Top Gear)
- Maksymalny moment obrotowy: 1330,5 Nm
- 1 x silnik spalinowy, napędzający wyłącznie prądnicę,
- Moc maksymalna: 260 KM (dane producenta)/ 264 KM (według Top Gear), GM Ecotec 2,0 turbo
Silnik spalinowy używany jest wyłącznie do ładowania akumulatorów -
nie ma mechanicznego połączenia z układem przeniesienia napędu.
Hamulce
Za wyhamowanie pojazdu odpowiadają hamulce tarczowe firmy Brembo o średnicy 370 mm oraz komputerowo sterowany system odzyskiwania energii hamowania.
Osiągi
- Przyspieszenie 0-96 km/h (0-60 mph): 5,9 s (w trybie "Sport" - z doładowaniem akumulatorów poprzez prądnicę napędzaną silnikiem spalinowym)
- Przyspieszenie 0-96 km/h(0-60 mph): 7,9 s (w trybie "Stealth" - tylko silniki elektryczne)
- Prędkość maksymalna: 200 km/h (stała) lub 230 km/h (dostępna przez 90 sekund) w trybie "Sport"
- Prędkość maksymalna: 153 km/h (95 mph) w trybie "Stealth"
- Zasięg 483 km (tryb "Stealth")/ 80 km (tryb "Sport")
Auto zostało wycenione przez producenta na 95 500 USD.
.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz