Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 5 lipca 2015

BMW F01

BMW F01
BMW 7 F01/F02 – nowa generacja BMW serii 7, następca BMW E65/E66/E67. Pierwszy z modeli BMW, który w nomenklaturze fabrycznej otrzymał oznaczenie F – wersja F01 oznaczała standardowy model, F02 wersję przedłużoną (w modelu oznaczany literą L). Po raz pierwszy samochód został pokazany w lipcu 2008 w Moskwie, jednak światową premierę miał on dwa miesiące później w Paryżu. W Polsce samochód został zaprezentowany 4 listopada 2008 roku na Warszawskim Torwarze. Samochód wszedł do seryjnej produkcji w 2008 roku. Samochód pod względem stylu i techniki kontynuował linię modeli E65. Projektantem nadwozia jest Karim Antoine Habib. Technicznie wprowadzono w nim kilka zmian, mających na celu podkreślić luksus i komfort jazdy – jednym z najczęściej omawianych był system skręcanych tylnych kół (w zależności od prędkości, koła skręcały w przeciwnym, bądź tym samym kierunku, co przednie), który miał za zadanie ułatwiać manewrowanie samochodem w mieście i na trasie. Podstawą serii są silniki znane z terenowych modeli X5, X6 i serii 5. Wersje benzynowe to 3.0 R6 o mocy 326 KM (740i) oraz 4,4-litrowy V8 o mocy 407 KM (750i). Silniki te są wyposażone w dwie turbosprężarki i technologię EfficientDynamic, pozwalającą na uzyskiwanie dużej mocy i jednocześnie zużywanie niewielkiej ilości paliwa przy małych obrotach. Czołową wersją, konkurującą z Mercedesem S600, jest BMW 760i z jedynym w ofercie marki silnikiem V12 o mocy 544 KM i automatyczną skrzynią biegów ZF-8HP o ośmiu przełożeniach. Wersje z silnikiem wysokoprężnym to 730d (245 KM) oraz 740d (306 KM). Obydwa silniki to sześciocylindrowe rzędówki, odpowiednio z jedną i dwoma turbinami.
W 2009 roku świat zainteresowała informacja, że BMW znów planuje stworzyć czołowy model M7. Było to tym bardziej prawdopodobne, ponieważ w owym czasie BMW stworzyło supermocny, 4,4-litrowy silnik V8 bi-turbo o mocy 555 KM i zamontowało go w rekreacyjnych modelach znanych jako X5 M i X6 M. Mówiono, że to właśnie ten silnik miał napędzać powstałą wreszcie M7, jednak znów okazało się, że auto nie powstanie.

Osobnymi wersjami serii 7 są modele oznaczone jako F03 i F04. Pierwsza to oferowana jako High Security w dwóch opcjach, opancerzona wersja modeli 750Li i 760Li. Mogą to być opcje z certyfikatem balistycznym VR7 lub VR9, który jest najwyższym pośród oferowanych w samochodach osobowych certyfikatem opancerzenia. F04 natomiast na rynku nazywa się ActiveHybrid7 i wyposażony jest w hybrydowy napęd łączący standardowy silnik 4.4 V8 z wersji 750i oraz elektryczny silnik o niewielkiej mocy 20 KM, ale momencie obrotowym 210 Nm. Dzięki tej konstrukcji samochód pali o 15% mniej paliwa, choć jego waga wzrasta w stosunku do standardowego modelu o 100 kg.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz