|
BMW X6 przed liftingiem |
BMW X6 E71/E72 – osobowy crossover niemieckiej marki BMW produkowany od 2007 roku. Pojazd łączy w sobie cechy samochodu sportowo-użytkowego (popularnie zwanego SUV) oraz sportowych coupé. Samochód ten jest pierwszym przedstawicielem swojej klasy, dla której koncern BMW wprowadził nową nazwę Sports Activity Coupe w skrócie SAC. Auto po raz pierwszy zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007 roku.
W 2011 roku auto przeszło delikatny face lifting. Zmieniono m.in.
przednie reflektory wyposażone typowe dla marki ringi oraz diody LED,
a także kształt tylnych lamp oraz przeprojektowano delikatnie zderzaki.
Wprowadzono także nowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów i mocy
381 KM.
|
BMW X6 po liftingu |
W 2013 roku producent zaprezentował wersję M nazwaną Design Edition. Zastosowano m.in.: przedni splitter z włókna węglowego,
matowy czarny grill oraz 21-calowe felgi z lekkich stopów. Oprócz tego
samochód otrzymał niewielki spojler z włókna węglowego oraz sporych
rozmiarów dyfuzor
skomponowany z czterema końcówkami układu wydechowego. We wnętrzu użyto
skóry w kolorze czerni i czerwieni (Mugello Red), która pokryła deskę
rozdzielczą, boczki drzwi i inne elementy, jak również sportowe fotele.
Do napędu pojazdu służy podwójnie doładowana jednostka V8
o pojemności 4,4 litra, mocy 555 KM i momentem obrotowym na poziomie
680 Nm. Takie parametry pozwalają na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w
czasie 4,7 s oraz prędkość maksymalną 250 km/h. Ma powstać około 100
egzemplarzy.
Pojazd pod względem stylistycznym prezentuje typowe cechy dla innych
modeli BMW serii X. Przedni zderzak charakteryzuje się dużymi
powierzchniami lakierowanymi z obszernymi i mocno wysuniętymi na
zewnątrz w kierunku kół wlotami powietrza, które wskazują na potrzebę
chłodzenia układu silnika. Bok pojazdu zdominowany jest przez niską
powierzchnię szyb bocznych z płynnie opadającą linią dachu, która u
podstawy tylnego słupka wykazuje typowe dla wszystkich modeli BMW
załamanie. Linia boczna pojazdu oraz dwie przebiegające przez błotnik
linie charakterystyczne wydłużają sylwetkę pojazdu nadając jej typowy
kształt klina. Tył pojazdu charakteryzuje się stosunkowo małą
powierzchnią tylnej szyby oraz dwiema charakterystycznie umieszczonymi
końcówkami układu wydechowego. Wnętrze pojazdu bazuje na wnętrzu modelu X5.
Konsola środkowa została dodatkowo wyposażona w oparcia na kolana a
skórzana kierownica cechuje się przyciskami wielofunkcyjnymi i
dźwigienkami zmiany biegów. W pojeździe zastosowano m.in. Dynamic
Performance Control - system dynamicznej kontroli osiągów, który łączy w
sobie i optymalizuje działanie zawieszenia, kontroli trakcji oraz napędu na cztery koła X-drive.
Wersje limitowane
- Individual X6 Performance Edition – 100 egzemplarzy
BMW X6 II
Pierwsze informacje o drugiej generacji BMW X6 pojawiły się w czerwcu
2014 roku. Samochód trafi do salonów prawdopodobnie w grudniu. II
generacja BMW X6 stylistycznie nawiązuje do poprzednika, ale jest
całkowicie nowym pojazdem, zbudowanym na płycie podłogowej BMW X5.
W porównaniu do poprzednika samochód ma nieco większy bagażnik
i znacznie bardziej bogate wyposażenie seryjne. Jednostki napędowe X6 II
mają zużywać mniej paliwa, a różnice w cyklu pomiarowym sięgają
(w zależności od wersji) do 20 procent.
Niezależnie od źródła napędu BMW X6 II generacji wyposażone będzie
w automatyczną, ośmiostopniową skrzynię Steptronic z możliwością zmiany
przełożeń łopatkami przy kierownicy. Za jej pośrednictwem moment
obrotowy będzie przekazywany na wszystkie cztery koła.
W listopadzie 2014 roku zaprezentowano najmocniejszą wersję BMW X6,
czyli X6 M. Samochód jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 4,4 l
i mocy 575 KM. Maksymalny moment obrotowy to 750 Nm. To znacząco większe
wartości, niż w BMW X5 poprzedniej generacji. Moc jest wyższa o 20 KM,
a moment – o 70 Nm.
|
BMW X6 M Hamann Tycoon EVO M |
|
2010 BMW X6 ActiveHybrid |
|
2011 BMW X6 M |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz